Lider polskiego rynku farmaceutycznego przejmuje Ziołolek
Polpharma prowadzi działalność już od prawie 90 lat i jest jednym z największych producentów leków w Europie Środkowo-Wschodniej.
Wzmocnienie pozycji i rozszerzenie oferty
Dzięki przejęciu Ziołoleku Polpharma planuje rozszerzyć swoją ofertę o unikalne produkty, głównie z kategorii dermatologicznej, które dotychczas nie były produkowane w jej zakładach, m. in. o markę Linomag.
Linomag to znana marka produktów dermatologicznych, szczególnie maści, stosowanych w leczeniu takich problemów skórnych, jak wyprysk, łuszczyca, odparzenia i nadmierna suchość skóry. Zawierają olej lniany, który natłuszcza skórę, chroni ją przed utratą wody i wspomaga jej regenerację. – Wierzymy, że łącząc potencjał komercyjny Polpharmy oraz zaplecze produkcyjno-rozwojowe Ziołoleku, zdobędziemy nowe możliwości rozwojowe dla kosmetyków, wyrobów medycznych, a przede wszystkim leków z grupy dermatologicznej (m. in. maści i kremów), których Polpharma nie posiada w swoich istniejących miejscach produkcji – mówi Sebastian Szymanek, prezes zarządu.
Trzy centra badań o rozwoju
Polpharma zatrudnia w Polsce ponad 4200 pracowników. Posiada 4 zakłady, w których produkowanych jest rocznie ok. 300 mln opakowań leków. Zaawansowane produkty dla pacjentów są opracowywane w 3 polskich centrach badań i rozwoju. Polpharma posiada również jedyny zakład w Polsce wytwarzający na dużą skalę substancje czynne (API). Trafiają one do klientów z ponad 60 krajów, w tym na zaawansowane rynki Ameryki Północnej, Korei Południowej i Japonii.