Rzecznik Praw Pacjenta przyznał wyróżnienia. „To dla nas premia za jakość”
Projekt ma na celu podniesienie standardów opieki medycznej w Polsce, promując placówki medyczne, które w szczególny sposób wyróżniają się wysoką jakością świadczonych usług.
Rzecznik nagrodził najlepsze szpitale
W ciągu pół roku funkcjonowania programu w ramach projektu „Wymagaj jakości”, który realizują Rzecznik Praw Pacjenta oraz Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia, wyróżnienie przyznano 14 szpitalom. Otrzymanie wyróżnienia potwierdza, że placówka zapewnia najwyższy standard usług medycznych, a także profesjonalizm oraz troskę o pacjenta na każdym etapie leczenia.
W gronie wyróżnionych znalazły się tym razem:
- Medicover Sp. z o.o.
- Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku
- Specjalistyczny Zespół Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem w Poznaniu (Szpital Św. Rodziny)
- Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką SPZOZ Kraków
- Kujawsko-Pomorskie Centrum Pulmonologii w Bydgoszczy
- Szpital Wielospecjalistyczny im. dr. Ludwika Błażka w Inowrocławiu
- Szpital Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Głuchołazach
Premia za jakość
Otrzymanie przez UDSK w Białymstoku wyróżnienia w projekcie „Wymagaj jakości" jest potwierdzeniem wysokiego standardu naszych działań i spełniania norm jakościowych
– mówi prof. zw. dr hab. n. med. Anna Wasilewska, dyrektor Uniwersyteckiego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. L. Zamenhofa w Białymstoku.
– Przyznana nagroda dowodzi, że nasz szpital dokłada wszelkiej staranności, aby opieka dostarczana małym pacjentom zawsze była najwyższej jakości, a przede wszystkim bezpieczna. Nasi pacjenci i ich opiekunowie mają pewność, że oferujemy najlepsze praktyki w opiece zdrowotnej, troszcząc się o pacjenta na każdym etapie leczenia. Dążymy do tego poprzez stworzenie odpowiednich warunków, aby dzieci i ich rodzice czuli się odpowiednio zaopiekowani, pracownicy mieli satysfakcję z wykonywanej pracy, a studenci odpowiednie warunki do pozyskiwania wiedzy i umiejętności – dodaje.
To wyróżnienie to premia za jakość, a jednocześnie zobowiązanie do ciągłego doskonalenia i budowania zaufania pacjentów.
– podkreśla prof. Wasilewska.