Ambasadorki Różowego Patrolu na co dzień pracują lokalnie: organizują spotkania, edukują w zakresie profilaktyki onkologicznej i tworzą przestrzeń wzajemnego wsparcia. Raz w roku spotykają się, by poszerzać wiedzę, wymieniać doświadczenia i zyskać nowe narzędzia do pracy w swoich społecznościach.
– Zjazd Ambasadorek to platforma edukacyjna i miejsce wymiany doświadczeń. Chcemy, aby każda z nich wracała do swojego miasta z aktualną wiedzą i konkretnymi narzędziami, które pomogą zwiększyć liczbę kobiet wykonujących badania
– podkreśliła Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej.
Wiedza od ekspertów i praktyczne wsparcie
Program wydarzenia objął m. in. wykłady sponsorowane przez firmę AstraZeneca – dr n. med. Andrzej Czubalski omówił zmiany w programie przesiewowym raka szyjki macicy, Tatiana Mindewicz-Puacz mówiła o wypaleniu zawodowym i metodach jego zapobiegania, dr n. med. Michał Kunkiel podkreślił rolę wczesnego wykrywania raka piersi.
Spotkanie miało formę hybrydową – dla ambasadorek, które nie mogły być w Warszawie, przygotowano transmisję online i nagrania wykładów. Uczestniczki mogły też odwiedzić Strefę Gliss, gdzie m. in. badano strukturę włosa oraz wziąć udział w przygotowaniach do październikowej kampanii October Viral, związanej z obchodami Różowego Miesiąca.
Inspiracje i nowe projekty
Podczas dwóch dni zjazdu ambasadorki prezentowały działania swoich klubów i dzieliły się doświadczeniami z nowo powstałymi grupami. – To niezwykłe dwa dni pełne spotkań, rozmów i inspiracji. Różowy Patrol to wspólnota serc, wsparcia i realnych działań – mówiła Monika Faleńczyk z Klubu Gryfino.
Nowa koordynatorka projektu, Katarzyna Wysokińska, zaznaczyła, że była pod ogromnym wrażeniem wiedzy i zaangażowania ambasadorek. – To doświadczenie daje energię do dalszej pracy i rozwijania sieci klubów – dodała.
Coraz więcej klubów w całej Polsce
Różowy Patrol działa od 2023 roku i dotarł już do tysięcy kobiet. Obecnie funkcjonuje 93 kluby, z czego 30 powstało tylko od kwietnia tego roku. Plan zakłada utworzenie 50 nowych klubów do końca 2025 roku.
– Cieszymy się z zaangażowania ambasadorek. To kobiety, które każdego dnia motywują i edukują w zakresie profilaktyki raka piersi. Wręczyliśmy im zestawy kosmetyków Gliss jako symboliczny gest wsparcia – zaznaczyła Agata Milewska, przedstawicielka marki.
Edukacja i solidarność w profilaktyce raka
Ambasadorki Różowego Patrolu uczą samobadania piersi, organizują spotkania edukacyjne i wspierają kobiety w podejmowaniu decyzji o badaniach przesiewowych. Inicjatywa jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę wczesnego wykrywania nowotworów i promowania zdrowego stylu życia.
Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej od lat wspiera pacjentów onkologicznych i ich bliskich, prowadzi działania edukacyjne i kampanie społeczne zwiększające świadomość w zakresie profilaktyki, leczenia i opieki psychologicznej.
Czytaj też:
Trzy sposoby na skuteczną walkę z rakiem. „Kluczowe jest nie tylko leczenie”Czytaj też:
Anna Kupiecka: Zróbmy wszystko, by rak piersi nie powrócił