Szpital w Końskich nagrodzony za wysoką jakość usług

Szpital w Końskich nagrodzony za wysoką jakość usług

Dodano: 
Pielęgniarki w szpitalu
Pielęgniarki w szpitalu Źródło: Shutterstock / Anna Jurkovska
Rzecznik Praw Pacjenta poinformował o kolejnym szpitalu nagrodzonym w ramach projektu ,,Wymagaj jakości".

Projekt realizowany przez Rzecznika Praw Pacjenta oraz Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia ma na celu podniesienie standardów opieki medycznej w Polsce.

Szpital w Końskich wyróżniony

Tym razem wyróżnienie trafiło do Zespołu Opieki Zdrowotnej w Końskich – Szpitala im. Świętego Łukasza.

„Wyróżnienie jest dowodem na najwyższe standardy opieki świadczonej przez placówkę, potwierdza profesjonalizm oraz troskę o pacjenta na każdym etapie leczenia” – informuje Rzecznik Bartłomiej Chmielowiec na swojej stronie.

„Pragniemy zapewnić wszystkim mieszkańcom w rejonie działania poczucie bezpieczeństwa zdrowotnego, a pacjentom świadczyć usługi medyczne najlepszej jakości na wysokim poziomie etycznym” – tak Szpital im. Św. Łukasza w Końskich wyjaśnia swoją misję.

Placówka informuje na swojej stronie, że posiada Certyfikat Akredytacyjny, a także zdobyła kilka wyróżnień, m.in. „Szpital przyjazny dziecku”, „Szpital bez bólu” oraz „Szpital Przyjazny Seniorom”. Szpital otrzymał także Certyfikat „Bezpieczny szpital to bezpieczny pacjent”, jest też laureatem I miejsca w kategorii „Bezpieczeństwo i redukcja zdarzeń niepożądanych”.

Pacjenci powinni wymagać jakości

Program realizowany przez Rzecznika Praw Pacjenta oraz Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia wystartował w grudniu 2023 r. Ma na celu podniesienie standardów opieki medycznej w Polsce, promując placówki medyczne, które wyróżniają się szczególną dbałością o jakość świadczonych usług oraz wysokimi standardami opieki nad pacjentem. Dzięki przyznawanym wyróżnieniom pacjenci mogą świadomie wybierać ośrodki oferujące najlepsze praktyki w opiece zdrowotnej.

– Celem kampanii „Wymagaj Jakości” jest mobilizacja pacjentów do świadomego żądania najwyższych usług opieki zdrowotnej. Każdy pacjent ma prawo do usług medycznych najwyższej jakości, a nasza inicjatywa ma na celu wspieranie tego prawa poprzez promocję transparentności i oceny jakości świadczeń medycznych – mówił wtedy Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.

– Chcemy, żeby pacjenci wywierali presję na szpitale, by wymagali od nich jakości – podkreślała Agnieszka Pietraszewska-Macheta, dyrektor Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia.

Do tej pory zostały wyróżnione m.in.:

  • Świętokrzyskie Centrum Onkologii SPZOZ,
  • Warszawskie Centrum Opieki Medycznej „Kopernik”,
  • Stobrawskie Centrum Medyczne Sp. z o. o.,
  • Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Białej Podlaskiej,
  • Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej im. św. Jana z Dukli,
  • Specjalistyczny Szpital im. E. Szczeklika w Tarnowie,
  • Wielospecjalistyczny Szpital Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim,
  • SPZOZ MSWiA w Lublinie i w Łodzi,
  • Szpital Miedziowe Centrum Zdrowia S.A. w Lubinie.
Opracował:
Źródło: Rzecznik Praw Pacjenta