Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego uruchomiła nową infolinię, skierowaną do rolników, domowników oraz osób pobierających świadczenia. To odpowiedź na rosnącą potrzebę łatwego i szybkiego dostępu do rzetelnych informacji z zakresu ochrony zdrowia i zabezpieczenia społecznego.
Pod numerem 22 626 37 90 konsultanci
KRUS są dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-14:00. Infolinia działa stanowi uzupełnienie dotychczasowych form kontaktu z instytucją.
Zdrowie, rehabilitacja i orzecznictwo
Nowa infolinia została uruchomiona z myślą o osobach, które poszukują ogólnych informacji m.in. w zakresie:
- ubezpieczeń społecznych rolników,
- świadczeń z tytułu niezdolności do pracy,
- orzecznictwa lekarskiego,
- rehabilitacji leczniczej i prewencji zdrowotnej,
- zasad korzystania z uprawnień przysługujących ubezpieczonym.
Konsultanci nie prowadzą indywidualnych spraw, ale pomagają zrozumieć procedury, wskazują możliwe rozwiązania i podpowiadają kolejne kroki, które warto podjąć.
Czego nie załatwisz przez infolinię?
KRUS podkreśla, że infolinia ma charakter informacyjny. Nie jest możliwe składanie za jej pośrednictwem:
- podań i wniosków,
- wyjaśnień i odwołań,
- skarg i pism formalnych.
W sprawach wymagających osobistego kontaktu lub złożenia dokumentów nadal konieczna jest wizyta w placówce terenowej KRUS lub kontakt pisemny. Infolinia ma jednak pomóc w przygotowaniu się do takiej wizyty i uniknięciu błędów formalnych.
Wygoda i oszczędność czasu dla ubezpieczonych
Jak podkreśla KRUS, nowa forma kontaktu to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu, szczególnie dla osób starszych oraz mieszkających z dala od placówek terenowych. – Chcemy, by nasi interesanci mieli łatwiejszy dostęp do KRUS. Infolinia pozwala uzyskać podstawowe informacje szybko i bez potrzeby wychodzenia z domu – informuje instytucja.
