Do ZUS napływają zgłoszenia od klientów, którzy odebrali połączenia od osób podszywających się pod pracowników ZUS. Zadają one pytania, które dotyczą potwierdzenia zmiany numeru telefonu w ZUS czy na PUE/eZUS.
"Na pracownika ZUS"
To nie pierwsza w tym roku próba oszustwa „na pracownika ZUS”. Dlatego ZUS apeluje do wszystkich klientów, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane przez przestępców do różnych celów.
Konsultanci Centrum Kontaktu Klientów (CKK) ZUS nie kontaktują się z klientami w sprawie zmiany numeru telefonu ani nie pytają ich o instytucje finansowe, z których korzystają. Warto o tym pamiętać, aby nie dać się oszukać.
Proszą klientów o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w ZUS lub na PUE/eZUS.
Czytaj też:
ZUS wypłaci „trzynastki”. Dodatkowe świadczenie razem z comiesięcznym świadczeniem
Trzeba skontaktować się z placówką
Prawdziwi konsultanci infolinii zazwyczaj kontaktują się z osobą zainteresowaną po wcześniejszym telefonie od niej. Nie dzwonią w sprawie zmiany numeru telefonu.
Jeśli pracownik ZUS musi się skontaktować z klientem, przedstawia się, podając swoje imię i nazwisko, a następnie przekazuje istotne informacje, zazwyczaj związane z pytaniem klienta.
Połączenia od konsultantów z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą dotyczyć zarówno wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego, jak i konkretnej sprawy prowadzonej w ZUS. Tą drogą nie da się zmienić numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie.
Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości, czy osoba, która podaje się za pracownika ZUS, na pewno nim jest, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić do Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numer telefonu: 22 560 16 00.
Czytaj też:
Renta wdowia już od lipca. Sprawdź, ile dostaniesz?