Ministerstwo Zdrowia ogłosiło czwarty nabór wniosków w ramach inwestycji D2.1.1 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Tym razem uczelnie medyczne mogą ubiegać się o znaczące wsparcie finansowe na rozwój infrastruktury dydaktycznej służącej kształceniu studentów kierunku lekarskiego.
15 mln zł dla jednej uczelni
W ramach ogłoszonego konkursu do podziału przewidziano aż 120 mln zł, a maksymalna kwota wsparcia dla jednej uczelni to 15 mln zł netto. Środki te mają zostać przeznaczone przede wszystkim na budowę, modernizację i wyposażenie bazy dydaktycznej wykorzystywanej w edukacji przedklinicznej, w tym na tworzenie nowoczesnych Centrów Symulacji Medycznych.
Dodatkowo uczelnie mogą ubiegać się o fundusze na:
- modernizację bibliotek w celu zapewnienia bezkontaktowego dostępu do zasobów oraz stworzenia bezpiecznych miejsc do samodzielnej nauki,
- modernizację domów studenckich z myślą o dostosowaniu ich do wymogów sanitarnych.
Wsparcie ma na celu unowocześnienie zaplecza dydaktycznego i poprawę warunków nauki przyszłych lekarzy. Konkurs jest szansą na realne podniesienie jakości kształcenia, szczególnie w zakresie praktycznej edukacji medycznej, która zyskuje na znaczeniu w kontekście przygotowania studentów do pracy w systemie ochrony zdrowia.
Czytaj też:
Czy apteki będą mogły się reklamować? PharmaNet apeluje do resortu zdrowia
Kto może złożyć wniosek?
O dofinansowanie mogą starać się uczelnie spełniające trzy warunki:
- nie mają negatywnej oceny programowej kierunku lekarskiego nadanej przez Polską Komisję Akredytacyjną,
- prowadzą kształcenie na kierunku lekarskim przynajmniej na II roku (w roku akademickim 2024/2025),
- na dzień 31 grudnia 2024 r. kształciły co najmniej 1000 studentów.
To już czwarty nabór w ramach tej inwestycji. Program cieszy się dużym zainteresowaniem w środowisku akademickim i jest jednym z kluczowych elementów wspierających rozwój nowoczesnej edukacji medycznej w Polsce.
Czytaj też:
Ponad 3 miliardy złotych dla psychiatrii. Historyczne wsparcie dla pacjentów i szpitali w całej PolsceCzytaj też:
Pacjenci jako partnerzy systemu. Nowy dokument pokazuje, jak wzmocnić dialog z instytucjami