GIS ostrzega. „Używanie tego produktu stwarza zagrożenie dla zdrowia”

GIS ostrzega. „Używanie tego produktu stwarza zagrożenie dla zdrowia”

Dodano: 
Pierwszorzędowe aminy aromatyczne to substancje, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia ludzkiego
Pierwszorzędowe aminy aromatyczne to substancje, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia ludzkiego Źródło: freepik
Jeden z produktów oferowanych przez popularną sieć handlową został wycofany ze sprzedaży. Służby sanitarne ostrzegają, by go nie używać.

Główny Inspektorat Sanitarny został poinformowany o wycofaniu przez firmę TEDi Sieć Handlowa Sp. z o.o. wycofaniu chochli do zupy – stwierdzono bowiem migrację pierwszorzędowych amin aromatycznych z produktu do żywności.

Zagrożenie dla zdrowia

Pierwszorzędowe aminy aromatyczne to substancje, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia ludzkiego i nie powinny znajdować się w żywności.

Produkt nosi nazwę: Chochla do zupy Suppenkelle (nr artykułu: 29821001001000000100, kraj pochodzenia: Niemcy, dystrybutor w Polsce: TEDi Sieć Handlowa Sp. z o. o., 11 Listopada 11, 40-387 Katowice).

Konsumentom zaleca się nieużywanie produktu do kontaktu z żywnością.

Czytaj też:
GIS ostrzega przed nowym narkotykiem. Produkt jest śmiertelnie niebezpieczny

Można zwrócić produkt

Dystrybutor po uzyskaniu informacji o konieczności wycofania chochli przekazał dyspozycje do sklepów sieci TEDi, w celu wycofania produktu ze sprzedaży i zabezpieczenia go do utylizacji. Dystrybutor umieścił informację o wycofywanym produkcie na stronie internetowej sieci sklepów TEDi. Produkt był dostępny w obrocie w dniach od 02 maja 2024 do 31 marca tego roku.

Dystrybutor w swoim komunikacie poinformował o możliwości zwrotu produktu w dowolnym sklepie sieci.

Organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej – przy współpracy z polskim dystrybutorem – monitorują proces wycofania kwestionowanego produktu.

Czytaj też:
Wkrótce ruszy kontrola GIS w sprawie szczepień. Dotknie 7,5 mln osób

Kampania Safe2Eat 2025

Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności – we współpracy z partnerami z całej Europy – realizuje kampanię Safe2Eat 2025, która ma na celu dostarczenie konsumentom przystępnych i opartych na wiedzy naukowej informacji oraz wskazówek dotyczących bezpieczeństwa żywności. Ma im to pomóc w dokonywaniu świadomych wyborów dotyczących własnego odżywiania.

W tym roku kampania obejmuje 23 kraje (w 2024 było ich 18). Jak informuje GIS, kluczowym celem jest pomoc większej liczbie mieszkańców i mieszkanek Europy w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych.