Anna Jurksztowicz, piosenkarka, producentka muzyczna i społecznica. Ambasadorka kampanii ZMIERZ SIĘ, prowadzącej działania edukacyjne w zakresie czynników ryzyka i wczesnej profilaktyki osteoporozy. W czasie gali Wizjonerów Zdrowia wręczyła prof. Brygidzie Kwiatkowskiej, konsultant krajowej w dziedzinie reumatologii, która zasiada w Radzie Naukowej kampanii ZMIERZ SIĘ, nagrodę Ambasador Poprawy Jakości Życia Pacjentów.
W rozmowie z Newsmed Anna Jurksztowicz opowiada o tym, dlaczego zdecydowała się włączyć w działania kampanii i zostać jej Ambasadorką. Zwraca uwagę na konieczność kontrolowania wzrostu – co jest najprostszym i zupełnie bezkosztowym wstępnym „badaniem przesiewowym” w kierunku wykrycia osteoporozy, gdyż nagły ubytek o 4 cm świadczy o powolnych złamaniach trzonów kręgowych – oraz namawia do aktywności fizycznej i stosowania diety bogatej w wapń i witaminę D.
Piosenkarka opowiada również o najbliższych planach. Zdradza swoją najnowszą pasję – zaangażowała się w produkcję podcastów tworzonych we współpracy z portalem Złota Scena, w których rozmawia z legendami polskiej sceny muzycznej, teatralnej i filmowej.
Zaprasza też na wyjątkowy koncert charytatywny 12 grudnia w Filharmonii Narodowej, z którego cały dochód zostanie przekazany na rzecz Fundacji Domu Muzyka Seniora.